Bontott csirke

Sajdik Ferenc rajzolta és egy ország ismételte a hetvenes években a reklámot: "Nem megmondtam, hogy bontott csirkét hozzál?!" Ma már sokkal nehezebb eldönteni, mit vigyünk haza. Ezért, ha találok valami jót, és készítek belőle valami finomat, akkor megosztom, hogy minél több férfinek legyen öröm a beszerzés.

Kövess a facebookon is!

Bejegyzések

  • Mi ez a szürkemarha őrület?
    Mi ez a szürkemarha őrület?Vigadalom a Vajdahunyad váránál, valamint plakáthegyek és tévéreklámok, amelyek azt hirdetik, hogy az egyik amerikai gyorsétterem hálózata is készít szürkemarha-szendvicset. Ebből már nem lehet...
  • Perőcsényi pampuska portfólió
    Perőcsényi pampuska portfólióPerőcsény apró zsákfalu, ahol az asszonyok azt mondják, amikor aggódnak valakiért, hogy „meg vagyunk éhedve érte”. Egy valamiért azonban soha nem aggódnak, az pedig a pampuska, ami mindig ugyanolyan...
  • Így sikerült életem első kürtőskalácsa
    Így sikerült életem első kürtőskalácsaEredetileg ünnepi és vendégváró csemege volt, mára igazi vásári finomsággá vált. Mostantól a saját kis sütőjén otthon is elkészítheti bárki. Nekem elég viharvertre sikeredett, de jó ízzel fogyott...
  • Grillcsirke sörbetéttel
    Grillcsirke sörbetéttelEzen a hétvégén végre kiderült, melyik a kedvenc söröm. Az, amelyiknek a dobozán egy csirke ül!   Előkészületek:Grillcsirke fűszerkeveréket és barna cukrot kevertem össze, majd a megmosott és...
  • Egy kicsi falu nagy lecsófőző versenye
    Egy kicsi falu nagy lecsófőző versenyeNemcsak fánkot enni mentem nyáron a Börzsöny legszebb völgyébe, hanem azért is, mert olyan sok jót hallottam az elmúlt két Perőcsényi Lecsófesztiválról.   Akár a területi focirangadókon, vannak...
  • Forró kenyér a hátsó ülésen
    Forró kenyér a hátsó ülésenA fél gyerekkoromat autók hátsó ülésen töltöttem. Apámnak állandó kilométerhiánya volt, nagyapám pedig hivatásos sofőrként rótta az utakat. Az öreg zsigulijában annyival volt kellemesebb ülni, hogy...
  • Egy ordas jó desszert
    Egy ordas jó desszertAzok a kedvenc kereskedőim, akik nemcsak a portékájukat kínálják, de a bölcsességüket is. A Rákóczi téri Vásárcsarnokban találkoztam Hortig Rezsővel, aki feleségével, Bertók Zsuzsával tanyasi sajtokat...
  • Együnk vadrózsát!
    Együnk vadrózsát!Mire jó egy késő őszi hétvége? Elsősorban vitamingyűjtésre. És az egyik legjobb forrása a vitaminoknak az úton-útfélen megtalálható csipkebogyó. Vagy más néven hecsedli, ami tulajdonképpen a...
  • Csak marháskodnak vagy ez tényleg ennyire komoly?
    Csak marháskodnak vagy ez tényleg ennyire komoly?Ahogy egy korábbi bejegyzésemben ígértem, utánajártam, hogy csak marháskodnak vagy tényleg ennyire komoly ez a felhajtás a szürkemarha-hús körül. Annyira menő lett ugyanis a cucc, hogy a Kossuth...

Címkék

A galamb az új mangalica

2014.08.14. 08:00 bontott csirke

Címkék: fesztivál bor hús

A galamb hús könnyen elkészíthető, és mivel nem kell sokáig főzni, a tápanyagok benne maradnak. Ezért a házi galamb becsinált leves esszenciája egykor orvosságnak számított. A galambot továbbá sosem hizlalják, így tényleg az egyik legjobb minőségű szárnyasról beszélhetünk.

Honnan tudom mindezt? Elmentem a III. Galamb- és Nyúlételek Gasztrofesztiváljára, Bölcskére, ahol nagy hagyománya van a házigalamb és házinyúl tartásának, így a helyiek minden csínját-bínját ismerik ezen állatok feldolgozásának és elkészítésének.

IMAG4208 (Copy).jpg
Az ország egyik legromantikusabb pincesorán, a Pincefaluban megrendezésre kerülő fesztiválon a helyi közösségek csoportjai indulnak. Elsőre az ember azt hinné, hogy pálinkázásban, de aztán – ahogy telik a nap – kiderül, hogy ez csak éppen annyira része a programnak, mint bármelyik eseményen, ahol emberek együtt főznek. A 23 induló csapat négy kategóriában tehet fogásokat a zsűri elé: leves, sült, pörkölt és ínyencség. Abban a kivételes helyzetben voltam, hogy bejárhattam abba a pincébe, ahol a Dél-Dunántúli Falusi Turizmus Klaszter által delegált, borászokból, méhészekből és gasztronómiai szakemberekből álló zsűri kóstolt, így én is belekontárkodhattam mindenbe.


Reggel óta ácsingóztam arra, hogy megkóstoljam az olyan hangzatos nevű fogásokat, mint a szűzlányok pörköltje vagy a táncegyüttes táncos talpú tejszínes tapsilevese, de izgatta a fantáziámat a vadásztársaság nyúlhere pörköltje is. A teszt persze vakon ment, ahogy illik, így igyekeztem tálalás alapján szelektálni. Szükség is volt a hatvannál is több fajta étel előválogatásra, mert még az olyan jó ízlelőbimbókkal rendelkező szakik, mint a borászok vagy méhészek is elvesztik a fonalat 10-12 tétel után. A levesek többsége túl sósra sikeredett, de szerencsére a tolnai löszös borvidék olyan jó sillereket és rozékat ad a helyi borászoknak, hogy nem jelentett gondot mindig valami könnyű borral elválasztani egyik fogást a másiktól. A sültek esetében bátran használták a szakácsok a friss fűszernövényeket és házi lekvárokat, illetve sokan készítettek különleges mártásokat. Nagy örömömre szolgált, hogy a fesztivál alatt előkerültek olyan történelmi magyar párosítások, mint az alma-hagyma vagy a borban készített fokhagyma.

IMAG4202 (Copy).jpg
A fesztivál egyelőre inkább falunap, aki nem tudja, hogy mit és mikor kell keresni, az sose tudja meg, milyen egy gasztrofesztivál Bölcskén, mert se egy tábla, se egy cetli nem hirdeti az eseményt a településen. A szervezők – akik idén már országos ismertségű fellépőket is meghívtak a színpadra – azonban azt ígérik, hogy jövőre már nagyobb nyilvánosságot kap az ország egyetlen Galamb- és Nyúlételek Gasztrofesztiváljára. Én ennek szívből és gyomorból is örülök, mert nemcsak két elfeledett húsféléről, de egy nagyon vendégszerető közösségről és egy gyönyörű környezetben fekvő helyszínről is szól ez a történet, amelynek a negyedik fejezete jövő júniusban várható.

IMAG4274 (Copy).jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://bontottcsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr596602079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása