Bontott csirke

Sajdik Ferenc rajzolta és egy ország ismételte a hetvenes években a reklámot: "Nem megmondtam, hogy bontott csirkét hozzál?!" Ma már sokkal nehezebb eldönteni, mit vigyünk haza. Ezért, ha találok valami jót, és készítek belőle valami finomat, akkor megosztom, hogy minél több férfinek legyen öröm a beszerzés.

Kövess a facebookon is!

Bejegyzések

  • Mi ez a szürkemarha őrület?
    Mi ez a szürkemarha őrület?Vigadalom a Vajdahunyad váránál, valamint plakáthegyek és tévéreklámok, amelyek azt hirdetik, hogy az egyik amerikai gyorsétterem hálózata is készít szürkemarha-szendvicset. Ebből már nem lehet...
  • Perőcsényi pampuska portfólió
    Perőcsényi pampuska portfólióPerőcsény apró zsákfalu, ahol az asszonyok azt mondják, amikor aggódnak valakiért, hogy „meg vagyunk éhedve érte”. Egy valamiért azonban soha nem aggódnak, az pedig a pampuska, ami mindig ugyanolyan...
  • Így sikerült életem első kürtőskalácsa
    Így sikerült életem első kürtőskalácsaEredetileg ünnepi és vendégváró csemege volt, mára igazi vásári finomsággá vált. Mostantól a saját kis sütőjén otthon is elkészítheti bárki. Nekem elég viharvertre sikeredett, de jó ízzel fogyott...
  • Grillcsirke sörbetéttel
    Grillcsirke sörbetéttelEzen a hétvégén végre kiderült, melyik a kedvenc söröm. Az, amelyiknek a dobozán egy csirke ül!   Előkészületek:Grillcsirke fűszerkeveréket és barna cukrot kevertem össze, majd a megmosott és...
  • Egy kicsi falu nagy lecsófőző versenye
    Egy kicsi falu nagy lecsófőző versenyeNemcsak fánkot enni mentem nyáron a Börzsöny legszebb völgyébe, hanem azért is, mert olyan sok jót hallottam az elmúlt két Perőcsényi Lecsófesztiválról.   Akár a területi focirangadókon, vannak...
  • Forró kenyér a hátsó ülésen
    Forró kenyér a hátsó ülésenA fél gyerekkoromat autók hátsó ülésen töltöttem. Apámnak állandó kilométerhiánya volt, nagyapám pedig hivatásos sofőrként rótta az utakat. Az öreg zsigulijában annyival volt kellemesebb ülni, hogy...
  • Egy ordas jó desszert
    Egy ordas jó desszertAzok a kedvenc kereskedőim, akik nemcsak a portékájukat kínálják, de a bölcsességüket is. A Rákóczi téri Vásárcsarnokban találkoztam Hortig Rezsővel, aki feleségével, Bertók Zsuzsával tanyasi sajtokat...
  • Együnk vadrózsát!
    Együnk vadrózsát!Mire jó egy késő őszi hétvége? Elsősorban vitamingyűjtésre. És az egyik legjobb forrása a vitaminoknak az úton-útfélen megtalálható csipkebogyó. Vagy más néven hecsedli, ami tulajdonképpen a...
  • Csak marháskodnak vagy ez tényleg ennyire komoly?
    Csak marháskodnak vagy ez tényleg ennyire komoly?Ahogy egy korábbi bejegyzésemben ígértem, utánajártam, hogy csak marháskodnak vagy tényleg ennyire komoly ez a felhajtás a szürkemarha-hús körül. Annyira menő lett ugyanis a cucc, hogy a Kossuth...

Címkék

Forró kenyér a hátsó ülésen

2013.10.09. 08:15 bontott csirke

Címkék: pékség

A fél gyerekkoromat autók hátsó ülésen töltöttem. Apámnak állandó kilométerhiánya volt, nagyapám pedig hivatásos sofőrként rótta az utakat.

Az öreg zsigulijában annyival volt kellemesebb ülni, hogy tudtam, a telekre megyünk. Igazi kis hétvégi kert volt gyümölcsfákkal, zöldséges veteményekkel, ahol utálatos volt ásni és barackot magozni, de isteni volt a szalonna mellé friss paprikát tízóraizni és lekvárt bontani a palacsintához.  

P7010247 (Copy).JPG


De a legjobb az volt a budaörsi telekben, hogy odafelé mindig megálltunk a kenyérgyárnál. Igaz, hogy csak kétféle kenyeret árultak, kilósat és kétkilósat, de az unokatesókkal mindig tűkön ültünk az autóban, amíg a telekre igyekvők hosszú sora elfogyott a gyár oldalában lévő kis üzletnél. A nagyszüleim persze tudták, hogy egy plusz vekni mindig kell, mert amint a kocsit belengte a papírba csomagolt forró kenyér illata, olyan éhesek lettünk, mint akik még életükben nem ettek. Egyforma harc folyt a ropogós héjáért és a foszlós belsejéért is. Mire kiértünk a tíz percre lévő telekre, mi már a második kenyér sarkát csipkedtük. Valami hasonló szokott történni velem mostanában, amikor a Pékműhelyben vásárolok. Még a sarokig sem jutok el, de már a zsákmány fele hiányzik.

P7010252 (Copy).JPG


Az I. kerületi üzletecskéhez a szaglásom vezetett. A Batthyány utcán sétáltam lefelé, amikor hatalmába kerített az az ellenállhatatlan illat, amit akkor is éreztem, ott a kenyérgyárnál várakozva a kocsi hátsó ülésén. Betoppantam és rögvest kenyeret akartam venni, de az nem volt, legalább is eladó példány. Ami frissen gőzölgött, az éppen mind megrendelésre készült. Végül kialkudtam egyet a készek közül, amit nyilván addigra pótoltak, mire a megrendelő befutott. Az alkudozás közben ráadásul összeszedtem egy rongyoskiflit, egy kakaós csigát, egy pogácsát… Nem lehetett nekik ellenállni, mindent kedvem lett volna megkóstolni.

P7010261 (Copy).JPG


Azóta meg is tettem, és – néhány túlsütésen kívül – hibát sosem találtam. Mindegy, hogy autóval, biciklivel vagy gyalog vagyok, ha csak érintőlegesen is van bármi dolgom a kerületben, biztosan arra cselezem magam. A kenyér és a kakaós csiga minden alkalommal alap. Utóbbi rengeteg vajjal készül, és a sütés során kiolvadó cukor és holland kakaópor keveréke ropogósra sül a tekercs alján. Előbbi pedig akkor is ott utazna a hátsó ülésemen, ha nem kötődne annyi kellemes szombat reggeli élményem a kenyérgyárhoz, és emiatt nem függenék annyira a papír és a ropogós kenyér közös illatától. Remélhetőleg Vajda József Pékműhelyéből sosem lesz kenyérgyár, megmarad annak, ami ma: Egy helynek, ahol tudják, hogy a jó kenyérhez nem kell más, mint frissen őrölt minőségi gabona, víz, egy kis só, kovász (esetleg élesztő), egy darab csomagolópapír és sok-sok szeretet. És egy kicsiny üzletnek, ahová a betérő nemcsak veknit és kiflit, de finom kávét, pár jó szót és pár kellemes percet is kap.

A bejegyzés trackback címe:

https://bontottcsirke.blog.hu/api/trackback/id/tr945424768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása