Nemrég egy riportban a város legjobb bartendereit faggattam arról, ők hogy látják a vendégeket. Az elbeszéléseik alapján született ez a lista, ami többet ér minden hitelkártyánál. Abban ugyanis minden szakember egyetértett, hogy a megítélésünkben nagyobb szerepet játszik a viselkedésünk, mint az elkölteni szánt pénzünk mennyisége. Tehát, ha jókedvű kiszolgálást és nagyobb alkoholtartalmat szeretnél, olvass tovább.
- A pultosok szívesen segítenek a telefonod töltésében, ha van rá lehetőségük, de ne akard tíz percenként megnézni keresett-e valaki.
- Tudd, mit kérsz! Ha úgy döntesz, kipróbálsz egy felsőerjesztésű sört, ne menj vissza reklamálni, hogy túl keserű. (Inkább keress rá az interneten, mielőtt beadod az okostelefonod a pultba tölteni.)
- Adj arányos borravalót. A bartenderek fizetésének jelentős részét teszi ki a borravaló, ezért amikor kerekítesz, vedd figyelembe mennyi időt, energiát és kreativitást igényelt az italod elkészítése. Egy tonik kitöltése nem összevethető egy 6-7 összetevős koktél elkészítésével, és ennek tükröződnie kell a borravalóban.
- Azok a vendégek vívják ki a bartender elismerését, akik határozottan rendelnek. Próbáld ki legközelebb!
- Tudd, hol vagy! Eleve kellemetlen élményekre kárhoztatod magad, ha az igényeid nem találkoznak a hely képességeivel.
- Légy törzsvendég! A vendéglátósok Ismerőshöz járnak, mert tudják ott biztosan a megszokott minőséget kapják. Ha rátalálsz a helyedre, becsüld meg, és téged is meg fognsk becsülni.
- Ne hivatkozz arra, hogy ismered a tulajt, a főnököt vagy azok kiskutyáját, bejárónőjét, unokahúgát. Ezek a pultos számára teljesen haszontalan információk semmilyen előnyhöz nem fognak juttatni.
- Sose tedd fel a lábad oda, ahova nem való. Ilyenek a szék, az asztal, a melletted ülő teljes teste, és még sorolhatnánk, de úgyis tudod. És ne hidd, hogy az alapvető közösségi etikett alól mentesít, ha leveszed a cipőd. Ennél súlyosabb hibát el sem követhetnél, kivéve persze, ha egy beach bárban vagy.
- Ha valamit meg szeretnél tudni az italokról, akkor érdeklődj őszinte kíváncsisággal, ne úgy faggasd a pultost, mintha a tudását tesztelnéd.
- Sokszor hallani szakmai berkekben, hogy a külföldi vendégek mennyivel nyitottabbak, amikor rendelnek. Légy te is az, és bízd magad a szakemberre. Próbálj ki új dolgokat, meglátod, kellemes meglepetések fognak érni.